Obchodní podmínky internetového obchodu
§ 1 Základní informace
Tato pravidla (dále jen „Pravidla“) definují obchodní podmínky používání internetového obchodu dostupného na adrese https://patrizia.aryton.cz/ (dále jen „E-shop“), který provozuje – Aryton e-sklep spółka z ograniczoną odpowiedzialnością se sídlem v Chmielno (83-333), ul. Gryfa Pomorskiego 5, zapsaná v obchodním rejstříku Okresním soudem Gdaňsk-Północ v Gdaňsku, 8. obchodní oddělení pod číslem KRS: 0000859892, REGON: 387055840, DIP: 5892060970 se základním kapitálem 6 000,00 PLN, plně splaceným.
Prodej Zboží a Služeb se uskutečňuje jménem a na účet společnosti ARYTON spółka z ograniczoną odpowiedzialnością se sídlem v Chmielnu (83-333), ul. Młyńska 5, zapsané v obchodním rejstříku Okresním soudem Gdaňsk-Północ v Gdaňsku, 8. obchodní divize pod číslem KRS: 0000171874, REGON: 190269246, DIP: 589-001-16-31 se základním kapitálem 6 000,00 PLN, který byl plně splacen.
Pokud nejsou v nařízeních dále uvedeny další kontaktní údaje, obraťte se prosím na:
Poskytovatel služeb:
Aryton e-shop společnost s ručením omezeným
ul. Gryfa Pomorskiego 5, 83-333 Chmielno
ZÁKAZNICKÝ SERVIS e-shopu:
e-mail: [email protected]
Pondělí - Pátek 8:00 - 16:00
Prodejce:
Aryton společnost s ručením omezeným
ul. Młyńska 5, 83-333 Chmielno
e-mailem: [email protected]
Pondělí až pátek 8:00–16:00
§ 2 Definice
Pojmy použité v nařízeních znamenají:
- Internetový obchod (dále jen „internetový obchod“) – online služba dostupná na adrese https://patrizia.aryton.cz/, jejímž prostřednictvím může Zákazník zadávat Objednávky a využívat další Služby internetového obchodu;
- Zákazník – fyzická osoba, včetně Spotřebitele, která dosáhla věku alespoň 18 let, jakož i právnická osoba nebo organizační složka, která není právnickou osobou, které zvláštní ustanovení přiznávají způsobilost k právním úkonům a která zadala nebo má v úmyslu zadat Objednávku nebo využívá jiné služby Internetového obchodu;
- Zákazník – fyzická osoba, včetně Spotřebitele, která dosáhla věku alespoň 18 let, jakož i právnická osoba nebo organizační složka, která není právnickou osobou, které zvláštní ustanovení přiznávají způsobilost k právním úkonům a která zadala nebo má v úmyslu zadat Objednávku nebo využívá jiné služby Internetového obchodu;
- Spotřebitel – fyzická osoba, která činí právní úkon, jenž přímo nesouvisí s její obchodní nebo profesní činností;
- Heslo – posloupnost alfanumerických znaků nezbytná pro autorizaci při přístupu k Zákaznickému účtu, kterou si Zákazník samostatně nastaví během procesu Registrace;
- Účet (Zákaznický účet) – podstránka E-shopu, kde může Zákazník mimo jiné spravovat své osobní údaje, dostávat oznámení o změnách stavu Objednávky, kontrolovat a spravovat stav svých zadaných Objednávek;
- Přihlášení zákazníka (Login) – řetězec alfanumerických znaků nezbytný pro získání přístupu k účtu zákazníka, který si zákazník samostatně určí během procesu registrace;
- Předpisy – tyto předpisy platí pro prodej prostřednictvím prostředků komunikace na dálku a poskytování služeb elektronickými prostředky. V oblasti služeb poskytovaných elektronicky se předpisy rozumí předpisy uvedené v čl. 8 zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování služeb elektronickými prostředky (úplné znění: Sbírka zákonů z roku 2013, položka 1422);
- Prodávající – společnost s ručením omezeným ARYTON se sídlem v Chmielnu (83-333), ul. Młyńska 5, zapsaná v obchodním rejstříku Okresním soudem Gdaňsk-Północ v Gdaňsku, 8. obchodní divize pod číslem KRS: 0000171874, REGON: 190269246, DIP: 589-001-16-31 se základním kapitálem 6 000,00 PLN, plně splaceným;
- Zboží – movitá věc, která je předmětem kupní smlouvy;
- Kupní smlouva – kupní smlouva ve smyslu občanského zákoníku, uzavřená mezi Prodávajícím a Zákazníkem s využitím prostředků komunikace na dálku prostřednictvím E-shopu, jejímž předmětem je Zboží;
- Služba (Služby) – služba poskytovaná Poskytovatelem služeb elektronicky za podmínek stanovených v Pravidlech prostřednictvím E-obchodu;
- Poskytovatel služeb – Aryton e-sklep spółka z ograniczoną odpowiedzialnością se sídlem Chmielno (83-333), ul. Gryfa Pomorskiego 5, zapsaná do rejstříku podnikatelů Okresním soudem Gdańsk-Północ v Gdaňsku, 8. obchodní divize pod číslem KRS: 0000859892, REGON: 387055840, NIP: 5892060970 se základním kapitálem plně splaceno, 0000 000 PLN.
- Objednávka – projev vůle Zákazníka představující nabídku na uzavření Kupní smlouvy s Prodávajícím, směřující přímo k uzavření Smlouvy o prodeji na dálku prostřednictvím E-shopu, s uvedením druhu a počtu Zboží, které je předmětem Kupní smlouvy;
- Kamenné prodejny – prodejny provozované Prodejcem nebo jeho franšízantem, které působí pod značkou Patrizia Aryton.
§ 3 Rozsah služeb
- Poskytovatel služeb poskytuje prostřednictvím e-shopu následující služby:
- prezentace nabídky e-shopu;
- personalizace Zboží poskytnutím charakteristik Zboží dle výběru Zákazníka z dostupných možností v závislosti na druhu Zboží, zejména výběrem materiálu, střihu, doplňků a uvedením mírových rozměrů;
- vedení a řízení propagačních kampaní;
- zasílání informací o nových produktech a akcích formou newsletteru, jak je uvedeno v § 11 předpisů;
- správa a provozování věrnostních programů;
- umožnění zadávání objednávek zboží dostupného v internetovém obchodě a tím uzavírání smluv o prodeji na dálku a provádění plateb za ně;
- informování Zákazníka o aktuálním stavu Objednávky a poskytování dalších informací týkajících se E-shopu;
- vyřizování objednávek, včetně vrácení zboží, plateb a reklamací.
- Poskytování Služeb, jak je popsáno v bodech 1.1. - 1.3. výše, začíná okamžikem, kdy Zákazník začne používat Internetový obchod, a je rovnocenné uzavření smlouvy o jejich poskytování za podmínek uvedených v Pravidlech, aniž by bylo nutné uzavírat samostatnou smlouvu. Zákazník může užívání těchto Služeb kdykoli ukončit opuštěním Internetového obchodu.
- Pokud je poskytování Služby dle bodu 1.1 výše probíhá na žádost Zákazníka prostřednictvím informačních kanálů dostupných v rámci E-obchodu, je Příjemce Služby oprávněn poskytnout zpětnou vazbu obsahující marketingový obsah.
- Přístup k některým z výše uvedených Služeb vyžaduje poskytnutí osobních údajů, jejichž poskytnutí je dobrovolné, ale odmítnutí jejich poskytnutí může mít za následek nemožnost poskytovat Službu ze strany Poskytovatele služeb.
- Služby uvedené v bodě 1.5 mohou být poskytovány na základě samostatných předpisů.
- Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo vypracovat samostatná pravidla pro konkrétní služby poskytované elektronicky. Pokud jsou taková samostatná pravidla v platnosti, ustanovení tohoto oddílu se nevztahují na službu, ke které se vztahují, pokud v těchto samostatných pravidlech není stanoveno jinak.
- Stížnosti týkající se Služby lze podat:
- e-mailem na adresu [email protected]. - Stížnost by měla obsahovat zejména: popis záležitosti, které se stížnost týká, e-mailovou adresu uvedenou při registraci k dané Službě a/nebo e-mailovou adresu či tradiční korespondenční adresu, na kterou má být zaslána odpověď na stížnost.
- Stížnost bude posouzena a Poskytovatel služeb bude informován o jejím dalším vyřízení do čtrnácti dnů ode dne obdržení oznámení, pokud zákon nestanoví jinak.
- Zákazník bude o postupu vyřízení reklamace informován v souladu s údaji uvedenými v reklamaci.
- Každá ze stran může kdykoli a bez udání důvodu vypovědět smlouvu o poskytování elektronických služeb, s výhradou zachování práv, která druhá strana nabyla před ukončením výše uvedené smlouvy, a s výhradou níže uvedených ustanovení.
- Zákazník, který má Účet nebo pro kterého jsou poskytovány jiné Služby, ukončuje smlouvu o poskytování služeb elektronicky smazáním Účtu sám, podáním žádosti o jeho smazání nebo žádostí o smazání Účtu Poskytovatele služeb. V případě žádosti o smazání Účtu Poskytovatele služeb bude smlouva ukončena s 5denní výpovědní lhůtou. Žádost by měla být zaslána na adresy uvedené v bodě 7 výše – tj. na adresy příslušné pro podávání stížností týkajících se Služeb.
- Pokud si Poskytovatel služeb přeje ukončit smlouvu o poskytování služeb elektronickými prostředky, bude o tom informovat Zákazníka na e-mailové adrese uvedené Zákazníkem při vytváření Účtu nebo na jiné korespondenční adrese, a to do 14 dnů před plánovaným datem smazání Zákaznického účtu.
- Poskytovatel služeb má právo okamžitě ukončit poskytování Služby v případě porušení ustanovení těchto Pravidel ze strany Zákazníka a v důsledku neúčinné žádosti Zákazníka o ukončení výše uvedeného porušování do 1 pracovního dne.
§ 4 Podmínky používání e-shopu
- Smlouva o poskytování služeb internetového obchodu se uzavírá na dálku, elektronicky, po přijetí těchto Obchodních podmínek a dokončení stanovených činností směřujících k poskytování Služeb. Během tohoto procesu může být vyžadováno potvrzení smlouvy.
- Pro používání e-shopu musíte mít:
- zařízení s přístupem k internetu vybavené webovým prohlížečem v nejnovější stabilní verzi, který podporuje soubory cookie a Javascript;
- zakázaný software blokující spuštění Javascriptu;
- aktivovaná funkce přijímání souborů cookie;
- aktivní e-mailový účet;
- software, který umožňuje číst PDF soubory.
- Pro zajištění bezpečnosti používání Internetového obchodu se doporučuje, aby zařízení používané Zákazníkem mělo zejména:
- antivirový systém s nejnovější verzí virových definic a aktualizací, účinný bezpečnostní firewall;
- jsou nainstalovány všechny dostupné bezpečnostní aktualizace pro operační systém a webový prohlížeč. - Při používání Internetového obchodu je Zákazníkovi zakázáno poskytovat nelegální obsah, který porušuje osobní práva nebo autorská práva třetích stran, nebo který jakýmkoli způsobem porušuje platné právní, společenské a morální normy nebo pravidla společenského soužití na internetu (netiketa). Zejména je zakázáno:
- zveřejňování vulgárního obsahu, obsahu obsahujícího vulgaritu nebo obsahu obecně považovaného za urážlivý;
- zveřejňování a používání osobních údajů a obrázků jiných osob bez řádného povolení;
- poskytování malwaru;
- spamování, nekalá soutěž nebo nekalé tržní praktiky;
- zveřejňování obsahu, který poškozuje dobré jméno nebo pověst Poskytovatele služeb a/nebo Prodejce nebo třetích stran;
- zveřejňování odkazů na webové stránky a soubory obsahující výše uvedený obsah. - Je zakázáno provádět jakékoli penetrační testy, bezpečnostní testy, pokusy o narušení bezpečnosti nebo hackerské aktivity v souvislosti s internetovým obchodem.
- Zákazník je výhradně odpovědný za obsah, který zveřejňuje v Internetovém obchodě. Pokud Zákazník zveřejní v Internetovém obchodě obsah, který je zakázán zákonem nebo těmito Obchodními podmínkami, je Poskytovatel služeb oprávněn jej odstranit a s okamžitou platností ukončit smlouvu o poskytování elektronických služeb na tomto základě.
- Za účelem splnění požadavků zákona o poskytování služeb elektronickými prostředky (úplné znění: Sbírka zákonů z roku 2013, položka 1422) Poskytovatel služeb tímto informuje, že:
- Používání služeb poskytovaných elektronicky přes internet s sebou nese rizika. Primární hrozbou je možnost infikování IT systému viry, červy a trojskými koňmi. Aby se těmto rizikům předešlo, doporučuje se uživatelům internetového obchodu nainstalovat do svých zařízení antivirový software a udržovat jej aktuální;
- Poskytovatel služeb zavádí soubory cookie do IT systému používaného uživatelem internetového obchodu – více informací o souborech cookie naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů e-shopu Aryton. - Ve zvláštních případech ovlivňujících bezpečnost nebo stabilitu IT systému má Poskytovatel služeb právo dočasně pozastavit nebo omezit poskytování Služeb bez předchozího upozornění Zákazníka a provést údržbu zaměřenou na obnovení bezpečnosti a stability IT systému.
- Poskytovatel služeb nenese odpovědnost za přerušení poskytování Služeb v důsledku selhání nebo poruch IT systémů, které jsou mimo kontrolu Poskytovatele služeb.
- Bez ohledu na výše uvedené má Poskytovatel služeb právo kdykoli ukončit poskytování Služeb, pokud mu o to poskytovatel internetových služeb nebo jiný oprávněný subjekt podá odůvodněnou žádost.
§ 5 Příkazy
- Zákazník může zadávat objednávky prostřednictvím internetového obchodu 7 dní v týdnu, 24 hodin denně.
- Abyste mohli uzavřít Smlouvu o prodeji Zboží na dálku prostřednictvím Internetového obchodu, musíte navštívit webové stránky Obchodu, vybrat Zboží a zadat Objednávku provedením následných technických kroků na základě zpráv nebo informací zobrazených Zákazníkovi.
- Proces objednávání: Zákazník dokončí objednávku pomocí „Nákupního košíku“. Kliknutím na pole „Přidat do košíku“ si zákazník vybere produkt (včetně velikosti a barvy), který je v době objednávky k dispozici v internetovém obchodě, dle jeho popisu a ceny. Zákazník má poté možnost zadat slevový kód a po kliknutí na pole „Další“ se přihlásí do svého zákaznického účtu nebo poskytne informace potřebné k vytvoření zákaznického účtu či dokončení objednávky. Při zadávání objednávky si zákazník může na základě zobrazených zpráv zvolit způsob doručení (včetně uvedené ceny) a způsob platby. Dalším krokem při zadávání objednávky je ověření poskytnutých informací a její konečné odeslání kliknutím na pole „Objednat“.
- Při zadávání Objednávky může být Zákazník požádán o souhlas s Obchodními podmínkami a seznámení se s informacemi týkajícími se zpracování osobních údajů Poskytovatelem služeb a Prodejcem. Odmítnutí tak učinit bude mít za následek nevyřízení Objednávky.
- Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy Zákazník obdrží e-mail s potvrzením přijetí Objednávky ke zpracování od Prodávajícího. Dokud Zákazník neobdrží potvrzení o přijetí Objednávky ke zpracování, smlouva se považuje za neuzavřenou.
- Informace poskytnuté Zákazníkem za účelem umožnění vyřízení Objednávky musí být pravdivé, aktuální a přesné. Poskytnutí nepravdivých, zastaralých nebo nepřesných informací znemožní vyřízení Objednávky.
- Pokud jsou informace poskytnuté Zákazníkem neúplné nebo nesprávné, Poskytovatel služeb a/nebo Prodávající si vyhrazují právo odstoupit od zpracování Objednávky. Zákazník bude o jakémkoli odstoupení (pokud je to možné) neprodleně informován s uvedením důvodu odmítnutí.
- Poskytovatel služeb má právo měnit cenu Zboží, zavádět a stahovat Zboží z nabídky, poskytovat slevy na jednotlivé Zboží a provádět a rušit propagační akce. Tím však nejsou nijak omezena práva Zákazníků, tj. změny se nevztahují na Objednávky, na které byla uzavřena Kupní smlouva.
- Vzhledem k okamžitému vyřízení Objednávek nemá Zákazník právo je po uzavření Kupní smlouvy měnit, s výjimkou změny způsobu platby. Spotřebitel však může od Kupní smlouvy odstoupit za podmínek stanovených v § 8 Obchodních podmínek.
- Pokud se po zadání objednávky více Produktů Zákazníkem ukáže, že část Objednávky nelze splnit, Poskytovatel služeb o tom Zákazníka neprodleně informuje e-mailem nebo telefonicky. V takovém případě může Zákazník zrušit Objednávku v části, kterou nelze splnit ve stanovené lhůtě, nebo zrušit celou Objednávku.
- Zákazník souhlasí s tím, aby byl kontaktován E-shopem a Prodejcem ohledně realizace Objednávky prostřednictvím e-mailu, a to na adresu uvedenou v Objednávce nebo při registraci Účtu. Tímto způsobem mu budou poskytnuty veškeré informace nezbytné pro realizaci Objednávky a související s vyřizováním Kupní smlouvy.
§ 6 Ceny, platby a dodání zboží
- Ceny Zboží v E-shopu jsou uvedeny v polských zlotých a jsou hrubými cenami, tj. zahrnují DPH.
- Ceny Zboží nezahrnují náklady na dopravu, které jsou uvedeny pokaždé během procesu zadávání Objednávky. Celková hodnota Objednávky zahrnuje cenu Zboží a náklady na dopravu, pokud náklady na dopravu hradí Zákazník.
- Závazná a konečná cena je cena uvedená v „Košíku“ v okamžiku odeslání Objednávky Zákazníkem.
- Zákazník může uhradit cenu Prodávajícímu následujícím způsobem:
- bankovním převodem na bankovní účet prodávajícího (platba předem),
- dobírkou, tj. platbou při převzetí Zboží (hotovostní platba při doručení), což znamená, že poplatek za doručení bude vyšší o manipulační poplatek za vyzvednutí hotovosti kurýrem doručujícím Zboží,
- prostřednictvím webových stránek przelewy24.pl (provozovatelem je společnost PayPro SA se sídlem v Poznani),
- prostřednictvím služby PayPal (poskytované společností PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.),
- přes PayPo - odložená platba, koupit nyní, platit do 30 dnů (poskytuje PayPo Sp. z o.o. se sídlem ve Varšavě); až do maximální výše 5 000 PLN,
- prostřednictvím Klarny, flexibilní platby; až do maximální výše 7 000 PLN.
- Objednávka Zboží bude zpracována (odeslána) ihned po uzavření Kupní smlouvy, tj. po potvrzení přijetí Objednávky Prodávajícím. V případě platby bankovním převodem (platba předem) nebo prostřednictvím služby PayPal bude odeslání provedeno až po připsání platby za Zboží na bankovní účet Prodávajícího nebo účet PayPal, nebo v případě platby na splátky po aktivaci kreditního rámce a převodu dlužné částky na účet Prodávajícího. Poskytovatel služeb ani Prodávající nenesou odpovědnost za jakékoli důsledky související s nesrovnalostmi v provozu banky uvedené Zákazníkem při platbě.
- Pokud platba nebude provedena do 3 (tří) pracovních dnů od data zadání Objednávky, má Poskytovatel služeb právo Objednávku zrušit (odstoupit od Kupní smlouvy).
- Poskytovatel služeb vynaloží veškeré úsilí, aby lhůta pro vyřízení objednávek Zboží nepřesáhla 14 kalendářních dnů.
- Objednané Zboží je doručováno dle výběru Zákazníka při zadávání Objednávky, tj. zejména kurýrem, do balíkových schránek InPost nebo do Zákazníkem vybrané kamenné prodejny – pokud je takový způsob doručení nabízen. Doručení do kamenné prodejny je možné pouze do vybraných kamenných prodejen.
- Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo změnit způsob doručení u velkoobjemových zásilek, aniž by se tím změnily náklady na takové doručení pro Zákazníka.
- Cena dopravy je uvedena při zadávání Objednávky a závisí na místě doručení, rozměrech Zboží a zvoleném způsobu platby.
- Dodávky uskutečňované ve spolupráci s externími společnostmi se řídí příslušnými předpisy těchto společností. Zákazník bere na vědomí, že některé možnosti doručení mohou být omezeny pro konkrétní Zboží nebo lokality, a to i z důvodu zvoleného způsobu platby.
- Pro dodávky do kamenných prodejen je lhůta pro vyzvednutí 14 kalendářních dnů ode dne, kdy je Zákazník informován o doručení produktů do kamenné prodejny. Po uplynutí této doby budou produkty vráceny do centrálního skladu Prodejce.
- Aby bylo zajištěno efektivní doručení Zboží, měl by Zákazník při zadávání dodacích údajů uvést telefonní číslo.
- Při převzetí zásilky Zboží doporučujeme Zákazníkovi, aby si zásilku zkontroloval, a upozorňujeme na to, že v případě:
- mechanické poškození obsahu zásilky,
- neúplná zásilka,
- nesoulad obsahu zásilky s předmětem Objednávky,
Spotřebitel má právo odmítnout převzetí zásilky. V takovém případě doporučujeme zapsat si v přítomnosti doručovatele komentáře nebo poznámky k incidentu a neprodleně o situaci informovat poskytovatele služeb. V každém případě, pokud dojde k poškození, doporučujeme sepsat v přítomnosti doručovatele protokol o škodě. - Nespotřebitel je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat obsah. Pokud zjistí jakékoli poškození, je Zákazník povinen toto nahlásit dodavateli Zboží a neprodleně kontaktovat Poskytovatele služeb a/nebo Prodávajícího. Reklamace mechanického poškození Zboží během přepravy budou posuzovány až po vyplnění a podepsání protokolu o poškození příjemcem, který není spotřebitelem, a doručovatelem.
- Poskytovatel služeb připomíná, že v souladu s § 548 § 1 občanského zákoníku přecházejí dodáním prodané věci na kupujícího (zákazníka) výhody a břemena spojená s věcí (zbožím) a riziko náhodné ztráty nebo poškození věci (zboží).
- Pokud má být Zboží zasláno Spotřebiteli, přechází riziko náhodné ztráty nebo poškození Zboží na Spotřebitele okamžikem jeho dodání Spotřebiteli. Za dodání se považuje převzetí Zboží od dopravce.
- Ani Poskytovatel služeb, ani Prodávající nenesou odpovědnost za smazání nebo neobdržení oznámení obdržených Zákazníkem.
§ 7 Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy (vrácení zboží)
- Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy o prodeji Zboží uzavřené na dálku bez udání důvodu vrácením Zboží na adresu Prodávajícího do 14 (čtrnácti) dnů, přičemž tato lhůta běží od okamžiku, kdy Spotřebitel nebo jím určená třetí strana (jiná než dopravce) Zboží převezme, a v případě smlouvy, která:
- zahrnuje více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně, v dávkách nebo po částech – od převzetí poslední položky, dávky nebo části,
- spočívá v pravidelném dodávání Zboží po stanovenou dobu - od okamžiku převzetí první položky.
- Pro dodržení lhůty stačí zaslat příslušné prohlášení na adresu prodávajícího před jejím uplynutím. Prohlášení lze podat také na formuláři uvedeném v příloze 1 těchto Obchodních podmínek.
- Pro administrativní účely je třeba prohlášení o odstoupení zaslat na tuto adresu:
Aryton spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Młyńska 5, 83-333 Chmielno
e-mailem: [email protected] - Právo odstoupit od smlouvy o poskytování elektronických služeb se Spotřebiteli nevztahuje, pokud plnění služby začalo s výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, co Poskytovatel služby informoval Spotřebitele o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy. Spotřebitel rovněž nemá právo odstoupit od smlouvy o dodání zboží, které není prefabrikované, vyrobeného dle specifikací Spotřebitele nebo určeného k uspokojení jeho individuálních potřeb.
- Ustanovení tohoto odstavce a § 8 se v rozsahu, v jakém se vztahují na Spotřebitele, vztahují i na Klienta, který není Spotřebitelem, ale je fyzickou osobou uzavírající smlouvu související s jeho podnikatelskou činností, pokud z obsahu smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu nemá podnikatelskou povahu, vyplývající zejména z předmětu jí vykonávané podnikatelské činnosti, zpřístupněného na základě ustanovení CEIDG.
§ 8 Vrácení zboží
- Zákazník, včetně Spotřebitele, je povinen vrátit Zboží Prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené Prodávajícím k jeho vyzvednutí neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy odstoupil od Kupní smlouvy, pokud nebylo sjednáno vyzvednutí Zboží od Zákazníka. Pro dodržení této lhůty stačí vrátit Zboží do vybraných kamenných prodejen nebo zaslat Zboží zpět na adresu Prodávajícího. Zboží by mělo být zabaleno způsobem, který zajistí jeho bezpečnou přepravu.
- Pro administrativní účely je adresa pro vrácení Zboží:
Aryton spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Sklad
ul. Gryfa Pomorskiego 5, 83-333 Chmielno
Seznam kamenných prodejen, kde lze Zboží vrátit, je připojen jako Dodatek 2 k Nařízením/k dispozici na níže uvedeném odkazu. - Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení Zboží (náklady na dopravu).
- Zákazníci se statusem SILVER, GOLD a PLATINUM mají nárok na jedno bezplatné vrácení na objednávku.
- Spotřebitel odpovídá za jakékoli snížení hodnoty Zboží v důsledku jeho použití způsobem, který přesahuje rámec toho, co je nezbytné k určení povahy, vlastností a funkčnosti Zboží.
- Prodávající je povinen neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Kupní smlouvy, vrátit Spotřebiteli všechny platby, které uhradil, včetně nákladů na dodání Zboží.
- Prodávající vrátí platbu stejným způsobem platby, jaký použil Spotřebitel, pokud Spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení peněz, který pro něj nepředstavuje žádné náklady.
- Není-li dohodnuto jinak, v případě vrácení produktů vyzvednutých při dodání nebo vrácených v kamenných prodejnách bude vrácení peněz provedeno bankovním převodem na účet uvedený spotřebitelem.
- Pokud si Spotřebitel při zadávání Objednávky zvolil jiný způsob doručení Zboží než nejlevnější standardní způsob doručení nabízený, Prodávající není povinen Spotřebiteli uhradit dodatečné náklady, které mu tím vznikly.
- Pokud Prodávající nenabídl, že si Zboží od Spotřebitele vyzvedne sám, může zadržet vrácení plateb přijatých od Spotřebitele, dokud neobdrží zboží zpět nebo dokud Spotřebitel nepředloží doklad o jeho zaslání zpět, podle toho, co nastane dříve.
- Doporučujeme přiložit doklad o koupi, aby se proces vrácení zboží zjednodušil.
§ 9 Záruka za fyzické vady zboží (Reklamace)
- Prodávající odpovídá Zákazníkovi, pokud má prodaná věc fyzickou nebo právní vadu (záruka), dle pravidel stanovených v občanském zákoníku. Reklamaci zboží lze tedy podat z důvodu fyzické vady, která spočívá v nesouladu prodané věci se smlouvou, nebo z důvodu právní vady, zejména pokud je prodaná věc ve vlastnictví třetí osoby. Zákazník může reklamaci podat, pokud se fyzická vada objeví do dvou let ode dne dodání věci.
- Reklamaci v rámci záruky na vady (nesoulad zboží s kupní smlouvou) lze uplatnit písemně nebo elektronicky na:
Aryton spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Młyńska 5, 83-333 Chmielno
e-mailem: [email protected] - Reklamace by měla obsahovat popis vady a pokud možno i podrobnosti o Objednávce a potvrzení Kupní smlouvy (faktura, účtenka). Zákazník může reklamované Zboží vrátit zasláním zboží na adresu Prodávajícího uvedenou v předchozím odstavci.
- Pokud Zákazník podá stížnost elektronicky, bude mu vyřešení stížnosti zasláno jako odpověď, a to rovněž e-mailem. V případě stížností podaných tradiční poštou bude odpověď zaslána e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou v korespondenci nebo Objednávce.
- Prodávající posoudí reklamaci do 14 (čtrnácti) dnů ode dne podání reklamace spolu s popisem důvodu reklamace a požadavku Zákazníka.
- V případě zamítnutí reklamace bude zboží vráceno Zákazníkovi spolu s vyjádřením k neoprávněnosti reklamace.
- Pokud má prodané Zboží vadu, může Zákazník:
- požadovat výměnu Zboží za Zboží bez vad nebo
- požadovat odstranění vady; nebo
- podat prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od Kupní smlouvy, pokud Prodávající neprodleně a bez zbytečných obtíží pro Zákazníka nevymění vadné Zboží za bezvadné nebo vadu neodstraní. Toto omezení neplatí, pokud Zboží již bylo Prodávajícím vyměněno nebo opraveno, nebo pokud Prodávající nesplnil povinnost vyměnit Zboží za bezvadné nebo vadu odstranit, jak je uvedeno v bodech 1) nebo 2).
- Prodávající odpovídá v rámci záruky, pokud se fyzická vada objeví do dvou let od data dodání Zboží.
§ 10 Zpravodaj
- Než souhlasíte s používáním služby Newsletter, pečlivě si přečtěte tato pravidla.
- V rámci služby Newsletter bude Poskytovatel služby zasílat informace e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem. Služba Newsletter je poskytována zdarma po dobu neurčitou nebo do doby, než Zákazník službu Newsletteru zruší, nebo do doby, než Poskytovatel služby službu Newsletteru ukončí, což může nastat kdykoli.
- Zpravodaj obsahuje informace o nabídce produktů a služeb nabízených Poskytovatelem služeb a Prodejcem, aktuální akce, informace o otevírání nových showroomů, včetně recenzí, soutěží, akcí, novinek atd.
- Z odběru newsletteru se můžete kdykoli odhlásit zasláním prohlášení prostřednictvím odkazu zaslaného s newsletterem nebo na následující adresu: [email protected]
- Služba Newsletter je objednána:
- dokončením registračního procesu na webových stránkách https://patrizia.aryton.cz/
- zadáním správné e-mailové adresy do formuláře dostupného na webových stránkách https://patrizia.aryton.cz/
- kliknutím na tlačítko „Odeslat“;
- přihlášením se pomocí e-mailové adresy uvedené ve formuláři;
- souhlasem se zasíláním marketingové komunikace a obchodních informací na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem ve formuláři. Souhlas je obsažen v automatickém e-mailu zaslaném Poskytovatelem služeb na e-mailovou adresu uvedenou ve formuláři;
- seznámením se s obsahem těchto Obchodních podmínek, kterým je odkaz v automatickém e-mailu zaslaném Poskytovatelem služeb na e-mailovou adresu uvedenou ve formuláři;
- kliknutím na odkaz pro potvrzení registrace v automatickém e-mailu. - Kliknutím na odkaz potvrzující registraci bude od tohoto okamžiku e-mailová adresa Zákazníka používána k poskytování Služby newsletteru.
§ 11 Věrnostní a slevové programy, propagační akce
- Poskytovatel služeb je oprávněn kdykoli změnit podmínky propagačních akcí nebo poskytnout slevy.
- Není-li v pravidlech daného věrnostního programu uvedeno jinak, je Uživatel služby oprávněn program ukončit s výpovědní lhůtou doručenou Zákazníkům, kteří jej využívají, nejméně 3 měsíce předem.
- Účast v propagační akci nebo věrnostním programu může vyžadovat souhlas s kontaktováním prostřednictvím elektronických komunikačních kanálů, jako jsou SMS, MMS, e-mail, Webpush a mobilní push zprávy, jako výchozí nastavení. Komunikace probíhá prostřednictvím telekomunikačních koncových zařízení.
- Poskytovatel služeb může nabídnout individuální propagační slevy účastníkům propagační akce nebo věrnostního programu na základě transakčních údajů (historie nákupů).
§ 12 Názory na internetový obchod
- Zákazníci internetového obchodu mají možnost dobrovolně a svobodně odeslat recenzi týkající se nákupů provedených v internetovém obchodě. Předmětem recenze může být také hodnocení, fotografie nebo recenze produktu zakoupeného v internetovém obchodě.
- Po provedení nákupu v internetovém obchodě zašle Prodejce Zákazníkovi e-mail s žádostí o recenzi a odkazem na online formulář pro odeslání recenze. Online formulář umožňuje Zákazníkovi odpovědět na otázky Prodejce ohledně nákupu, ohodnotit jej, přidat vlastní popis recenze a poskytnout fotografii zakoupeného produktu. Pokud po obdržení původní výzvy k odeslání recenze není recenze odeslána, Prodejce výzvu znovu zašle.
- Názor může podat pouze Zákazník, který provedl nákup v internetovém obchodě Prodejce.
- Názory zaslané Zákazníkem jsou Prodejcem zveřejňovány v Internetovém obchodě patrizia.aryton.cz
- Zákazník nesmí poskytnutý názor použít k nezákonným činnostem, zejména k činnostem představujícím nekalou soutěž vůči Prodejci, nebo k činnostem porušujícím osobnostní práva, práva duševního vlastnictví či jiná práva Prodejce či třetích stran.
- Recenzi lze podat pouze na produkty skutečně zakoupené v internetovém obchodě prodávajícího. Je zakázáno uzavírat fiktivní/fingované kupní smlouvy za účelem podání recenze. Recenzi nesmí podat ani prodávající, ani jeho zaměstnanci bez ohledu na jejich pracovní postavení.
- Názor může být jeho autorem kdykoli smazán.
§ 13 Další práva a povinnosti
- Poskytovatel služeb může jednostranně změnit tato Pravidla z důležitých důvodů za účelem:
- přizpůsobení Předpisů platným nebo přijatým zákonným nebo regulačním ustanovením, která (i) upravují produkty nebo služby nabízené Poskytovatelem služeb podle těchto Předpisů, (ii) ovlivňují plnění těchto Předpisů v rozsahu, v jakém jsou v rozporu s těmito ustanoveními, a za předpokladu, že to nevede ke změně ustanovení, která nejsou pro spotřebitele závazná podle článku 385(1) § 1 zákona ze dne 23. dubna 1964 - Občanský zákoník;
- přizpůsobit Předpisy jakýmkoli soudním rozhodnutím, rozhodnutím orgánů ochrany spotřebitele nebo jiných příslušných orgánů týkajícím se Poskytovatele služeb a/nebo Prodávajícího, za předpokladu, že v důsledku nich bylo nutné Předpisy změnit v rozsahu, v jakém jsou s těmito rozhodnutími a rozhodnutími v rozporu, a za předpokladu, že to nepovede ke změně ustanovení, která nejsou pro spotřebitele závazná podle článku 385(1) § 1 zákona ze dne 23. dubna 1964 - Občanský zákoník;
- zabránění zneužití, poškození nebo z bezpečnostních důvodů;
- odrážející změny tržních podmínek nebo standardních postupů v odvětví;
- provádění redakčních změn těchto předpisů (například za účelem opravy gramatických nebo pravopisných chyb), za předpokladu, že tyto změny nepovedou ke změně obsahu nebo významu těchto předpisů.
- Pokud Poskytovatel služeb provede některou z výše uvedených změn, bude o provedených změnách informovat Zákazníky 15 dní před datem jejich vstupu v platnost, s výjimkou případů, kdy:
- je ze zákona povinen provést změny okamžitě nebo v kratší lhůtě;
- změny jsou provedeny v souladu s odstavcem 1 bodem 5) výše, v takovém případě nabývají účinnosti okamžitě.
- Počínaje datem účinnosti změn může Zákazník nadále používat Účet v souladu s pozměněnými Smluvními podmínkami. Změny nebudou uplatňovány zpětně a neovlivní žádné předchozí Objednávky.
- Pokud Zákazník s navrhovanými změnami nesouhlasí, může kdykoli bezplatně ukončit svůj vztah s Poskytovatelem služeb.
- Veškeré změny těchto Pravidel zveřejněné na webových stránkách https://patrizia.aryton.cz/ Internetového obchodu budou okamžitě použitelné pro ty Zákazníky, kteří dokončí proces vytvoření Účtu po zveřejnění těchto změn.
§ 14 Řešení sporů
- Řešení veškerých sporů vzniklých mezi Poskytovatelem služeb a/nebo Prodávajícím a Zákazníkem, který je Spotřebitelem, bude předloženo příslušným soudům v souladu s ustanoveními příslušných ustanovení Občanského soudního řádu.
- Veškeré spory vzniklé mezi Poskytovatelem služeb a/nebo Prodávajícím a Zákazníkem, který není Spotřebitelem, budou řešeny soudem příslušným v místě sídla Poskytovatele služeb.
- Je možné využít mimosoudní postupy pro vyřizování stížností a nápravu (dále jen ADR).
- Informace o alternativním řešení sporů jsou k dispozici v kancelářích a na webových stránkách okresních (městských) ombudsmanů spotřebitelů, společenských organizací, jejichž zákonná působnost zahrnuje ochranu spotřebitele, zemských inspektorátů obchodní inspekce a Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele. Zákazník, který je spotřebitelem, se může zejména obrátit na stálý rozhodčí soud pro spotřebitele působící při obchodní inspekci s žádostí o vyřešení sporu vyplývajícího z uzavřené kupní smlouvy. Zákazník má rovněž právo obrátit se na zemského inspektora obchodní inspekce s žádostí o zahájení mediačního řízení za účelem smírného vyřešení sporu. Bezplatnou pomoc při řešení sporu může získat také prostřednictvím okresního (městského) ombudsmana spotřebitelů nebo společenské organizace, jejíž zákonná působnost zahrnuje ochranu práv spotřebitelů.
§ 15 Osobní údaje
- Podrobné informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů Prodávajícího a/nebo Poskytovatele služeb, které jsou k dispozici na adrese: zásady ochrany osobních údajů
- Výše uvedené zásady ochrany osobních údajů tvoří nedílnou součást nařízení.
§ 16 Závěrečná ustanovení
- Spotřebitelé mají právo sjednat podmínky těchto Obchodních podmínek. Pro uplatnění tohoto práva by měl spotřebitel kontaktovat poskytovatele služeb tradiční poštou, e-mailem nebo telefonicky.
- V záležitostech neupravených těmito předpisy se použijí obecně platná ustanovení právních předpisů.
- Zákazníci si mohou kdykoli zdarma prohlédnout a vytisknout Obchodní podmínky prostřednictvím odkazu na domovské stránce Obchodu. Obchodní podmínky jsou k dispozici na adrese https://patrizia.aryton.cz/ ve formátu, který umožňuje stažení a uložení.
- Informace o Zboží uvedené v E-shopu, zejména jeho popisy, technické a funkční parametry a ceny, představují výzvu k uzavření smlouvy ve smyslu § 71 občanského zákoníku.
- Výhradní práva k obsahu poskytovanému v rámci Internetového obchodu, zejména autorská práva k obrázkům, názvu Internetového obchodu, ochranným známkám Poskytovatele služeb a/nebo Prodejce a výrobců Zboží, jejich grafickým prvkům, softwaru a databázovým právům, podléhají právní ochraně a jsou majetkem Poskytovatele služeb a/nebo Prodejce, případně subjektů, se kterými Poskytovatel služeb uzavřel příslušné smlouvy. Kopírování nebo jiné užívání jakýchkoli prvků Obchodu bez souhlasu Poskytovatele služeb je zakázáno.
- V případě jakýchkoli dotazů nás prosím kontaktujte na adrese [email protected].
- Přílohy těchto předpisů tvoří jejich nedílnou součást. Změna obsahu přílohy 2 nevyžaduje změnu předpisů.
Dodatek č. 1 k předpisům
Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy
(tento formulář vyplňte a zašlete zpět pouze v případě, že si přejete odstoupit od smlouvy)
Datum: ………………………………
Adresát:
Kontaktní údaje:
– Společnost s ručením omezeným ARYTON se sídlem v Chmielnu (83-333), ul. Młyńska 5
email: [email protected]
INTERNETOVÝ OBCHOD - KANCELÁŘ ZÁKAZNICKÉHO SERVISU
e-mail: [email protected]
Tímto Vás informuji o odstoupení od kupní smlouvy na následující položky:
…………………………………………
…………………………………………
…………………………………………
….……………………………………..
Datum uzavření převzetí zboží:
…………………………………………
Jméno a příjmení spotřebitele:
…………………………………………
Adresa spotřebitele:
…………………………………………
…………………………………………
…………………………………………
......................................................
Podpis spotřebitele (pouze pokud je formulář zaslán v papírové podobě)